Hani Mohsin Hanafi

Allaryarham Hani Mohsin Hanafi

Terkejut petang tadi tengok Berita Terkini kat TV3. Muda lagi arwah ni. Baru 41 tahun. Seluruh urusan pengembumian beliau diuruskan oleh bekas isterinya Datin Seri Tiara Jacquelina. Allayarham merupakan anak tunggal dan yatim piatu. Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah.

p/s: Suka tengok arwah jadi hos Roda Impian kat Astro Ria.

‘Aku letih, aku nak rehat panjang’
Utusan Malaysia: Rabu, 26 Julai 2006
Oleh Wan Mohd Hafiz Wan Hamzah

KUALA LUMPUR 25 Julai – "Letih sangat rasanya, lepas ni aku nak rehat panjang," begitulah luahan terakhir Allahyarham Hani Mohsin Hanafi kepada rakan karibnya, Abdul Halem Mat Som, 40, ketika sedang menikmati makan tengah hari di sebuah restoran kepunyaan selebriti Linda Onn, di Ampang Point, Ampang, semalam.

Abdul Halem, yang bertugas sebagai Pengurus Kanan Hal Ehwal Korporat Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) berkata, sepanjang pertemuan mereka tengah hari itu, Allahyarham berulang kali mengadu keletihan akibat sibuk dengan penggambaran drama.

"Mungkin inilah yang Allahyarham maksudkan dengan ‘rehat yang panjang’. Ketika itu, saya tidaklah ambil berat luahan Allahyarham sebab dia memang bercadang mahu bercuti dengan anaknya, Hani Karmila ke Langkawi," katanya ketika ditemui di rumah Allahyarham Hani Mohsin di Taman Kelab Ukay, Bukit Antarabangsa, di sini hari ini.

Menurut Abdul Halem, dia pada mulanya tidak percaya apabila mendapat tahu kematian Allahyarham hari ini kerana baru semalam mereka bergurau serta bergelak ketawa.

Katanya, ketika bertemu Allahyarham semalam, beliau perasan riak wajah Allahyarham agak berbeza berbanding sebelum ini.

"Semalam, saya lihat wajah Allahyarham agak berseri-seri. Saya katakan padanya, mengapa wajahnya nampak berseri-seri, tetapi beliau hanya tersenyum," ujarnya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails