Jantina Anak: Lelaki atau Perempuan?

Merah Jambu = Perempuan | Biru = Lelaki

Kalendar jantina di atas adalah ramalan atau panduan untuk merancang jantina anak. Ketepatan kalendar ini adalah sekitar 93 peratus. Walaubagaimanapun, kita hanya mampu untuk merancang, hanya Allah sahaja yang menentukannya. Anda juga boleh menguji ketepatan kalendar ini dengan jantina diri sendiri. Contohnya:

Tahun Lahir Emak: Mac 1959
Tarikh Lahir Saya: September 1985
9 Bulan Sebelum Tarikh Lahir Saya: Disember 1984
Umur Emak Pada Disember 1984: 25 Tahun

Okey, sekarang lihat pada jadual di atas. Pilih "25" di bahagian melintang dan lihat "Dec." di bahagian menegak. Jelas sekali keputusannya adalah warna Biru. Maka saya adalah seorang Lelaki. Sila tinggalkan komen sekiranya anda berjaya atau tidak dalam percubaan ini. Sebarang pertanyaan juga akan dilayan. Selamat mencuba!

Sumber: Chinese Lunar Pregnancy Calendar

Perhatian: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian atau kehilangan dalam sebarang bentuk samada secara langsung atau tidak langsung dalam penggunaan jadual di atas untuk menentukan atau mengetahui jantina anak/diri sendiri.

25 comments:

Unknown said...

berjaya~

Anonymous said...

kalau nak kira utk saya, pun ade unsur2 mcm tepat... saya cube kira dpt NOV n umur mak 31.. result pink and of coz saya pompuan ;)

Syed Mohd Adib said...

tahniah kepada anda berdua..mungkin dah banyak kajian dibuat untuk ramalan ni..kepada yang belum mencuba, silakan..

Anonymous said...

salam....
bole tlg kirakan utk sy x ??

thun nie..sy 36 thun....la nie chk dr kt dh lbh kurang sbln lbh..sbb x sure date last period...so agak2 babay dlm niee.....boy ker ??? amin....

heee...

Syed Mohd Adib said...

W'salam..kalau tgk dari jadual tu, InsyaAllah baby boy..tahniah..

emy said...

assalamualaikum....saya nak trya, umur untuk ibu ikut bln kita lahir ker? atau ikut tahun. contohnya thn ni saya 28 thun. tp kalu ikut bulan masih 27 tahun coz my birtday on november.

Syed Mohd Adib said...

Waalaikumsalam..biasanya sebelum ni saya ikut bulan..kalau ikut tahun kadang2 tak tepat..apa-apa pun, semuanya adalah ketentuan dari-Nya..kongsikan jika tepat atau tidak ramalan ini ye..selamat mencuba!

Anonymous said...

hai..nak tnya kalau kira umur ikut bulan mcm mn tue?stakat saya tgk jadual d atas mgikut kdua anak yg saya dah lahirkn mmg tepat ikut tahun..bukan bulan.saya pnah baca satu blog..kalau umur kita dah 27 tahun 9 bulan kena kira 28 tahun..kcuali lah umur kita kurang dari itu..cth 27 tahun 6 bulan..mcm mn kalau saya nak kira tahun klahiran saya 1982..bulan julai,so nak kira jantina llki or girl?ikut umur 28 or 29?

Syed Mohd Adib said...

Betul juga kalau nak guna kaedah begitu. sebabnya 27 tahun 9 bulan tu sudah hampir kepada 28 tahun..pada saya, kalendar di atas ni lebih sesuai digunakan untuk merancang jantina anak..kalau ditanya pendapat, saya akan memilih umur 29 tahun untuk melihat jadual di atas..sebabnya, umur puan sudah menghampiri 29 tahun..apa-apa pun, semuanya adalah ketentuan dari-Nya..selamat mencuba!

Anonymous said...

Salam...

Nak tanye sekarang umur saya 27 tahun...last period dlm 12.11.2010.skrg da pregnant nak masuk 7 bulan.agak2 sy dapat baby ape yer?
TQ

Syed Mohd Adib said...

W'salam..kalau tgk dari jadual tu, InsyaAllah baby girl..

dianadaunian said...

salam. boleh tak tolong lihat sama ada baby girl or boy. 4 sure nmpk mcm baby boy. saya berumur 24 thn dan akan bersalin pada 13/3/2012 thn dpn. doc kata baby girl but not really sure.. tlg saya ea... hehe tq

Syed Mohd Adib said...

W'salam..kalau tgk jadual mcm baby boy..tarikh lahir puan bila ye?

Anonymous said...

umur saya sekarang 24 tahun..lahir 29 januari 1987..due date baby 22/2/2012...asaya baby saya apa erk??

Syed Mohd Adib said...

kalau tgk dari jadual tu, InsyaAllah baby girl..pilih "24" di bahagian melintang dan lihat "May" di bahagian menegak..maaf ye kalau tak tepat nanti..semoga semuanya selamat.

dianadaunian said...

salam. maaf lambat reply. hehe. t/lahir saya 26/10/87 . baby due on 13/3 / 2012 insyaALLAH. 4 sure baby boy ke? sbb scan 2x doc kata baby girl. doc pun tk sure. hehe. so boleh tolong tgkkan tk? kami mmg mahu baby boy. kalu baby girl. ok .Janji sihat. wslam .tq yaa

Syed Mohd Adib said...

W'salam, kalau tgk dari jadual tu, InsyaAllah, baby boy..pilih "24" di bahagian melintang dan lihat "Jun" di bahagian menegak..tapi boleh jadi juga baby girl, sebabnya bulan2 yang berikutnya banyak kepada warna pink..maaf ye kalau tak tepat nanti..semoga semuanya selamat.

dianadaunian said...

salam.. tqvm. tkper kami redha jer. aper2pun jnji sihat . hehe. nnt sy btw baby boy @ girl. amin

Anonymous said...

ok..nak minta pendapat ..tarikh lahir sy 9/4/1983..tahun ni merancang nak ada baby..tp klu dpt nak baby boy..agak2 bulan berapa yang sesuai erk?tp sbnrnya dpt baby apa pun x kisah..yg penting sihat dan sempurna..

Syed Mohd Adib said...

Salam, kiranya tahun ni genap 29 tahun la ye. Okey, utk boy kalau tgk jadual ni, paling sesuai adalah pada pertengahan Julai 2012. Maaf ye kalau tak tepat nanti. Semoga dimakbulkan olehNya, InsyaAllah.

Anonymous said...

sy kira anak sulung sy..klu ikut jadual boy..tp dia girl..mayb saya termasuk yg 7% tu kot..

Anonymous said...

Salam..betul ke sy kira ye..sy tahun ni umo 26 tahun..tarikh lahir 14 may 1986..baby dijangka lahir 9.8.2012.sy tgk dlm jadual baby boy...tp bile gi scan kali pertama katanya girl, 2nd scan girl. 3rd scan boy...agaknya mana la yg betul ye...huhu

Anonymous said...

Aslkm..sy lhr 17/3/1983..klu ikut kiraan sy,skrg ni sy prgnt 2 bln 3 hr.dan klu mengikut due baby yg bakal lahir pd 16/2/2013..rasanya jntna baby sy girl ke boy?TQ...

Anonymous said...

Salam..saya iena..umur saya 27..lahir februari 1987..sekarang sya mengandung..last period 19.2.2014..dijangka baby lahir 26 bulan 11 2014..rasanya2 anak saya boy or girl..tq

Anonymous said...

Salam..saya iena..umur saya 27..lahir februari 1987..sekarang sya mengandung..last period 19.2.2014..dijangka baby lahir 26 bulan 11 2014..rasanya2 anak saya boy or girl..tq

Related Posts with Thumbnails