Langkah 1, login akaun portal Celcom Online Customer Service:

'Forgot Login ID/Password'

Sekiranya belum pernah mendaftar, klik butang 'Sign Up Now'

Langkah 2, klik menu Service > Content Purchase History:

Langkah 3, pilih bulan tertentu, contohnya 'October 2012' dan klik butang 'Search':

Senarai seperti di atas (sekiranya ada) merupakan servis yang mungkin telah kita langgan sama ada secara tidak sedar, tidak sengaja atau pun tidak diketahui punca-puncanya. Jangan sekali-kali dikesali keterlanjuran ini, apa yang perlu dilakukan adalah ikut sahaja langkah-langkah seterusnya.
Langkah 4, ambil telefon bimbit/pintar anda, sebagai contoh untuk senarai di atas, taip:
STOP ALL dan hantar ke 37744
Nombor '37744' tersebut boleh dilihat di bahagian 'Short Code'. Untuk servis
'32665 Celcom Facebook' pula, sila taip:
STOP FB dan hantar ke 32665
Langkah-langkah seperti yang dinyatakan di atas, adalah terpakai untuk servis-servis yang tidak direstui oleh anda sahaja. Sila abaikan jika servis tersebut dilanggan secara sah. Sekiranya terdapat sebarang masalah, tinggalkan sahaja komen di ruangan yang disediakan.
Perhatian: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab terhadap sebarang kerugian atau kehilangan dalam sebarang bentuk samada secara langsung atau tidak langsung dalam penggunaan kandungan di blog ini.
0 comments:
Post a Comment